12 Temmuz 2014 Cumartesi

Baloncuklara Üflenen Biyoinformatik


Merhaba;

Şuan GenKök'teyiz ve Temmuz grubununda aramıza katılanlarıyla beraber merkezde sabahlamaya karar verdik. Tek çalışan birim biz olduğumuzdan dolayı bir yandan müzik dinliyoruz bir yandan çalışıyoruz. Ceyhun'un aramızdan ayrılışından bahsetmeyeceğim çünkü hala yokluk algısına alışamadım, her zaman yanımızda olup desteğini hissettireceğine eminim. 
Çalışmaya biraz ara vererek deneyimlerimden bahsetmek istiyorum. Bahsetmeden önce çoğalan ve üreten ekibimizle tanışın :).






Bu hafta geldiğimden bu yana yaşadığım en anlam yüklenecek günlerden oluşan bir haftaydı. Kendi içsel değişimlerim ve bununla beraber uyum sağlama açısından oldukça geliştirici bir hafta olduğunu düşünüyorum. 

Bir aylık öğrenme sürecinde hocamızın bize kattığı özellikleri Temmuz grubuna liderlik ederek aktarmamız gerekmekteydi. Aktarma sürecinde uyguladığım tarzın algılamasının kişiden kişiye değişmesi üzerine kendi içimde karmaşık günler geçirdiğimi söyleyebilirim. Bu durumda sevgi ve samimiyeti ile Ahmet Raşit Hocamız bana Darwin' den aktardığı şu sözlerle desteğini hissettirdi; "Türün en güçlü olanı hayatta kalan değildir ya da en zeki olanı da değildir. Değişime en iyi ayak uydurabilendir." Bu durumda ayak uydurmalı yani uyum sağlamalıydım. Ruhum buna ne kadar devam edebilir bilemiyorum ama.. 

Bu karmaşıklığın yanında öğrendiğim bir diğer şey ise, iyi bilmek iyi aktarabilme yeteneğini yanında getirmediğidir. Tüm Temmuz grubununda ortak düşüncesinden de yola çıkarsak Burak bu konuda harika bir insan. Sabrının ve iyi niyetinin büyüklüğünü asla anlayamayacağım kadar özel bir insan olmasından dolayı onu tanıdığım için inanılmaz mutluyum. Bir problemi ikiletmemesi ve anında çözümünü sunarak, sunarken de egosuna yenik düşmeyen biri olduğu için ve her zaman yanımda olduğu için de ayrıca mutluyum. Bu kişisel görüşümü böylesine uzunca paylaşmamdan dolayı şaşıranlar için bunu neden yaptığımı belirtecek olursam, biyoinformatik alanında çok başarılı olacağı öngörüsüyle biyoinformatik alanına başlangıcından birkaç anı bırakmak istiyorum. Belki ileride birileri şöyle der; "Daha o zamanlarda da aynı özel özelliklere sahipmiş."

Eğitim sürecinde okuduğum Outliers kitabınının en önemli farkındalığı ise, hiç bir şeyin tesadüf olmadığı ve şartlar optimum olursa başarının kaçınılmaz olduğudur. İşte bizde tam da öyle bir eğitimin içerisindeyiz. Haziran grubuna optimum şartları sağlayan Ahmet Raşit Hocamızın standartlarını bizde Temmuz grubuna sağlayabilmeyi amaçlıyoruz.

Bu hafta Django üzerinde çalışmaya başladık. "Test Driven Development with Python" adlı kitaptan takip ettiğimiz Django, Python programlama dili için hazırlanmış bir framework'tür.  İlk önce Ubuntu için Django kurulumunu gerçekleştirip proje oluşturduk. Projemizi devam ettirdiğimiz TunaProjesi olarak oluşturduk. Her aşama sonunda heyecanımın arttığını söyleyebilirim. Bu web sitesi için ufak bir başlangıç olabilir ama benim için oldukça büyük bir deneyim :).


Kitabı tamamladıktan sonraki denememiz Haziran grubunun üyelerinden bir hot or not oyunu oluşturmak olacak :). Hot or not'ı oluşturmak için web sitenin kodlarını görmeyi amaçladığım bir sırada kendimi birden oyunun içinde buldum. Facebook ile bağlanmam üzerine fotoğraflarımında paylaşılmasıyla her saniye hot'ların gelmesiyle gerildim ama aynı zamanda egomun inanılmaz derece okşandığını da söylemeliyim :). Burakla da karşılıklı olarak eğlenmemiz sonunda hesabımı kısa süre içerisinde sildim. Bu da oyuna düştüğüm dakikada dalga geçmek için hiç bir anı kaçırmayan Burak'tan :).




Bir moleküler biyolog olarak şuan en çok istediğim şey iyi bir biyoinformatikçi olup, veri analizi üzerine yoğunlaşmak. Yine bu hafta gerçekleştirdiğimiz film gecelerinde izlediğimiz Steve Jobs adlı filmde en etkilendiğim sözüyle bitirmek istiyorum. "Dünya'yı değiştirebileceğini düşünecek kadar çılgın olan insanlar ancak Dünya'yı değiştirebilecek işler yapabilir." 

Biz Dünya'nın eğitim algısını değiştiriyoruz. Yaşımız büyük olsa da heyecanını kaybetmeyen bu ekiple oluşturduğumuz her baloncuğa bir şeyler üfledik ve gökyüzüne bıraktık. Biyoinformatik elinize, yüzünüze, yüreğinize ulaşsın! 










Ceyhun'un o güzel sözleriyle onu anarak bitirmek istiyorum. "Eğlenerek, öğrenerek, üreterek yaşamanız dileğiyle... :)"


Bihter




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder